Al jaren deel ik mijn kennis van Microsoft Office. Dat doe ik via trainingen, blogs, challenges, webinars en video’s. En nu heb ik een boek toegevoegd aan mijn repertoire: Help, zo wordt het nog leuk ook! Met dit boek help ik je om slimmer en sneller met Microsoft Office te werken.
Ik heb jarenlang als secretaresse gewerkt en vind het een geweldig vak. ‘Ik wilde altijd zo slim en efficiënt mogelijk werken en wilde daarom veel weten over de programma’s waar ik mee werkte.’ Zo begon mijn voorsprong en breidde mijn kennis uit. Ik merkte tijdens het geven van trainingen dat veel functies van de programma’s niet wordt gebruikt. Daar heb ik mij in dit praktische boek op gericht.
Aan de hand van een fictief personage neem ik je aan de hand en geef ik praktische voorbeelden en oplossingen. De volgende onderwerpen komen voorbij: Microsoft Office, Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote en Teams. Ook wordt er gekeken naar To Do en Planner. Het boek staat vol met afbeeldingen, waardoor je als gebruiker stap voor stap alle tips kunt volgen. Ook geef ik soms opdrachten waarmee je zelf aan de slag kan gaan.
In het boek behandel ik veel functies die al jaren bestaan, ontzettend waardevol zijn, maar toch weinig gebruikt worden. Het fijne hiervan is dat dit boek heel waardevol blijft, omdat er in die functies weinig verandert. En verandert er toch iets? Door de online bonus blijf je bij: zijn er wijzigingen vertel ik daar wat er nieuw is.
Wat anderen zeggen over het boek:
“Ontzettend leuk boek, met handige tips. Zeker voor mensen die er niet bij stil staan dat bepaalde handelingen zo veel makkelijker kunnen.”
“Ik heb het boek van A tot Z gelezen. Ik vind dat ik al best wel handig ben met Office, maar door de tips en trucs in het boek ben ik er nog weer veel handiger in geworden. Van sommige dingen wist ik het bestaan al wel, maar ik nam nooit de tijd om ze eens even rustig toe te passen.”