Tja, dat is een zin die je vast niet van mij zou verwachten. Ik adviseer je natuurlijk altijd om effectiever te werken en daar sta ik ook volledig achter.
Wat ik alleen heel vaak zie, is dat er te laat mee gestart wordt. Dan ploeteren secretaresses door, ze weten dat ze niet handig werken, maar hebben geen tijd om zich erin te verdiepen. “Dat komt nog wel een keer, als het minder druk is.” Maar wordt het echt nog rustiger in de nabije toekomst? Of ben je rechtstreeks op een burn-out aan het afstevenen?
Onlangs had ik een heel mooi en open gesprek met een cursist die mijn 1-op-1-traject had gevolgd. Ze vertelde dat ze een tijdje na het traject in een burn-out terecht was gekomen. In eerste instantie was ik hier verbaasd over, want ze had zoveel toegepast en uit alles bleek ook dat dit haar hielp. Ze vertelde dat dit ook zeker het geval was, maar dat ze het traject te laat was gaan volgen. Ze was al te ver heen, ze was zo verschrikkelijk oververmoeid dat ze er niet meer zo maar overheen kon komen. Ook al werkte ze intussen een stuk slimmer.
Zelf heb ik ook met burn-out te maken gehad en het is gewoon écht niet leuk. Het breekt dan ook mijn hart als ik secretaresses hoor zeggen dat ze wel een aantal blogartikelen lezen en wat slimme tips toepassen. Of mijn boek al gekocht hebben. Maar dat ze voor een training écht geen tijd hebben.
Maar echt, daarmee kom je er niet. Trek alsjeblieft op tijd aan de bel. Zorg op dat je op tijd effectiever gaat werken. Zorg er toch voor dat Microsoft Office veel voor je gaat doen in plaats van dat je alles zelf doet. Anders heb je straks meer tijd dan dat je lief is.
Slimmer werken
Een van de manieren om in het geheel slimmer te gaan werken is het traject Haal meer uit Office. Hiermee nemen we heel veel onderdelen van Microsoft Office door, in 8 gezamenlijke trainingen én een individuele trainingen. De trainingen zijn online en duren maximaal 2,5 uur per keer, verdeeld over 5 maanden.
Hier lees je er meer over.
Doe je mee?