Deze blog bevat veel tips over het werken in Office en met specifieke functies. Dit keer geef ik wat informatie over de blog op zich.
Verschillende versies
Waarschijnlijk weet je dat er verschillende versies zijn van Windows en Office. Zelf werk ik op dit moment met Windows 8 en Office 2013. Aangezien ik vooral blog over Office, zult jij er geen last van hebben als je een andere versie van Windows hebt. Als jij werkt met een andere versie van Office, kan het zijn dat een bepaalde functie net iets anders werkt. Maar: de meeste functies die ik behandel werken gelukkig hetzelfde in eerdere versies. Het kan zijn dat een menu of een werkbalk er net iets anders uitziet, maar ik verwacht dat je desondanks hetzelfde eindresultaat kunt behalen. Mocht je er niet uitkomen, laat me dat dan gerust weten. Het is handig als je daarbij aangeeft welke versie je hebt.
Verschillende manieren
In Office is het zo dat je veel functies op verschillende manieren kunt uitvoeren. Over het algemeen kies ik voor de functie zoals deze het makkelijkste uit te voeren is óf te onthouden is. Mijn doel is namelijk dat je niet steeds mijn blog hoeft op te zoeken voor hetzelfde onderwerp. Als je een functie eenmaal gebruikt hebt op de manier zoals ik deze omschrijf, zal het in het algemeen eenvoudig zijn om dit later zelf nogmaals uit te voeren.
Gevorderde gebruikers zullen soms vinden dat ik de functie te ruim omschrijf. Ik wil echter dat ook beginners iets aan mijn blog hebben. Heb ik een functie omschreven waarbij jij vindt dat het nog veel eenvoudiger kan? Laat het mij dan weten! Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en ik blijf graag leren.