Wat heerlijk dat het mogelijk is om een medeorganisator voor je Teams-vergadering aan te wijzen. Geen gedoe meer, als je als secretaresse een vergadering plant en vervolgens zelf bij de vergadering aan moeten sluiten om alles technisch in goede banen te leiden.

Het toewijzen van een medeorganisator is best eenvoudig, maar zoals met zoveel: je moet het maar net even weten!

Toewijzen medeorganisator

Maak de Teams-vergadering aan zoals je dat normaal ook zou doen en zorg ervoor dat diegene die je als medeorganisator aan wilt wijzen ook uitgenodigd wordt. Dit mag de gebruikelijke uitnodiging zijn.

Vervolgens ga je naar de vergaderopties. Deze vind je op drie plekken:

  1. In Teams, in de agenda, ga naar de vergadering en dubbelklik erop, bovenaan staan de vergaderopties.
  2. In Outlook, bij de uitnodiging en in de agenda, staat “Opties voor vergadering”.
  3. Neem deel aan de vergadering (die kan op ieder moment, dus ook al ruim voor de vergadering daadwerkelijk plaatsvindt). Ga vervolgens bovenaan naar de drie puntjes (bij “Meer”) en kies daar voor Vergaderopties.

Hier staat “Kies medeorganisatoren”.

Medeorganisator voor vergaderingen aanwijzen

Daar kan ik zoeken naar deelnemers. Vouw ik het dropdownmenu open, kan ik daar de naam invullen van de deelnemer die ik medeorganisator wil maken.

Medeorganisator voor vergadering aanwijzen

Kies vervolgens voor Opslaan.

Wat mag een medeorganisator en wat niet?

Dit kan ik helemaal uitwerken, maar Microsoft heeft hier een heel mooi en duidelijk overzicht van gemaakt:

Medeorganisator voor vergadering aanwijzen

Aandachtspunten

Nog even goed om te weten:

  • Je mag maximaal 10 medeorganisatoren aanwijzen.
  • De medeorganisator moet in dezelfde organisatie werken of een gastaccount van de organisatie hebben.

Kennisboost

Wat is er fijner dan in een klein groepje (maximaal 6 personen) je kennis vergroten op het gebied van Microsoft Office? Meld je dan aan voor een kennissessie. De data voor deze groepstrainingen staan vast en de training bestaat uit 2 online sessies van ieder 2,5 uur. De trainingen zijn van 9.00 tot 11.30 uur.

Wil je meer weten over Outlook? Of heb je het idee dat je veel meer uit Teams kunt halen dan je nu doet? Wil je meer weten over PowerPoint of juist over Planner en To Do? Dan zijn deze trainingen ideaal voor jou. Ik heb zo’n zin in deze training, juist omdat ik weet hoe dit voor jou het verschil gaat maken!

Doe je mee?

Dit is echt iets voor mij!