Blog
BLOG
Hieronder de nieuwste blog-artikelen.
Tijd besparen door je scherm slim in te delen
Soms kan een kleine handeling op je scherm veel tijd besparen of gebruikersgemak opleveren. Zo kun je onder andere spelen met je bestanden en vensters. Zet bijvoorbeeld meerdere documenten op 1 scherm, plaats programma's supersnel naast elkaar, splits tijdelijk je...
Digitaal briefpapier maken
In mijn blogartikel over sjablonen vertelde ik waarom je zeker met sjablonen moet werken. Meestal is het digitale briefpapier het eerste sjabloon dat er gemaakt wordt, wat natuurlijk ook heel logisch is. Toch zorgt dit ook nog wel eens voor problemen. In dit artikel...
Waarom je met sjablonen moet werken
Werk jij nog niet met sjablonen? Dan ben je hopeloos ouderwets en jezelf te dom af. En ja, ik besef dat het pittig is om zo te stellen, toch is het zo. Ik leg je graag uit waarom. Reden 1: online briefpapier Je kunt tegenwoordig niet meer zonder online briefpapier....
Verschil bestandsafdruk en bestandsbijlage in OneNote
In OneNote kun je op eenvoudige wijze bestanden toevoegen. Ideaal om meerdere gegevens bij elkaar te zetten zonder dat het onoverzichtelijk wordt. Je hebt de keuze uit een bestandsafdruk of bestandsbijlage. In dit artikel leg ik het verschil uit. In dit artikel is...
Overgangen in PowerPoint
Bij een presentatie in PowerPoint heb je vrijwel altijd meerdere dia's. Je bepaalt zelf hoe je wisselt van de ene naar de andere dia. Deze wisselingen heten overgangen en hierbij kun je veel zelf instellen. In dit blogartikel vertel ik je er alles over. Overgangen...
Snelle stappen gebruiken in Outlook
Een prettige werkgewoonte is het zo leeg mogelijk houden van je inbox. Het helpt bij het focussen en voorkomen van stress. Gebruik je hiervoor de functie Snelle stappen in Outlook, bespaar je bovendien enorm veel tijd. Het idee is simpel: waar je normaal gesproken...
Video in PowerPoint
Wanneer mensen video willen gebruiken in een presentatie, komen vaak ook de zenuwen. Want: loopt die overgang wel vloeiend? Het is zo jammer dat gebruikers vaak een link in de presentatie plaatsen en de presentatie verlaten om de video af te spelen in een ander...
Bronvermeldingen toevoegen in Word
Wanneer je aan bijvoorbeeld een scriptie of werkstuk werkt, word je geconfronteerd met bronvermeldingen, ofwel het bijhouden van bronnen. In Word heb je hier de mogelijkheid toe. Wanneer je informatie van anderen gebruikt voeg je de bron direct toe, achterin je...
Slimme printerinstellingen gebruiken
Printen. Kijken we naar voorspellingen in het verleden, zouden we anno nu weinig meer printen. Het tegendeel is helaas waar: er wordt volop geprint. Ik krijg veel vragen over printinstellingen (en printerinstellingen). Daarom in dit artikel wat extra tips om de print...
Tekst samenvoegen in Excel
In Excel is het vaak erg prettig om je gegevens in verschillende kolommen te hebben. Wanneer je immers alle gegevens in 1 kolom hebt, kun je de gegevens minder goed verwerken. Bijvoorbeeld wanneer je brieven wilt samenvoegen, wilt filteren of duplicaten weer wilt...
Gefilterde gegevens kopiëren
Als je werkt in een groot Excel-bestand, is het prettig om bepaalde gegevens te kunnen filteren. Soms wil je die gefilterde gegevens kopiëren, om ze in een andere setting te kunnen gebruiken. Meestal is dit een kwestie van kopiëren/plakken, maar ik heb situaties...
Diamodel in PowerPoint
Wil jij ervoor zorgen dat als medewerkers in je organisatie een PowerPoint-presentatie maken, deze aan de huisstijl voldoet? Dan maak je waarschijnlijk een sjabloon. Maar alleen een sjabloon kiezen is onvoldoende, als je het goed aan wilt pakken combineer je dit met...